Senest opdateret d. 25. November 2022
Generelle oplysninger
Virksomhedens data:
Webshop www.viooli.dk
Selskabsnavn VIOOLI ApS
CVR. nr. 37200972
Adresse Violvej 297, 7800 Skive, Danmark
Priser
Betaling
VIOOLI modtager betaling på følgende måder:
- Ved bankoverførsel til konto 9294-0010464978
- Visa/Dankort, Visa, Visa Elektron, MasterCard, MasterCard Direct, Maestro samt Diners Club.
- MobilePay
Husk altid at anføre dit navn og gerne e-mail adresse, samt det ordrenummer, betalingen vedrører.
Efter modtagelse af betaling fremsender vi den efterfølgende hverdag pr. e-mail en kvittering for modtagelsen, hvorefter de bestilte varer vil blive pakket og sendt.
Beløbet hæves normalt på kundens kort når varen afsendes.
For disse betalingsformer pålægges normale gebyrer.
Levering
VIOOLI’s lager pakker og sender dagligt til vores kunder. Vi gør naturligvis alt for at levere så hurtigt som overhovedet muligt, og hvis de bestilte varer er på lager, kan du som kunde forvente at modtage dine varer i løbet af 2-3 arbejdsdage.VIOOLI samarbejder med GLS Denmark om forsendelse af vores varer.
Alle vareforsendelser bliver sendt som pakker og leveres til nærmeste GLS Pakkeshop. For at finde nærmeste GLS Pakkeshop i Danmark klik her
Det koster kr. 39,- at få leveret varer fra VIOOLI i Danmark. Bestiller du for mere end kr. 500,- (netto efter evt. rabat) er det endda helt gratis at få leveret.
Duftprøver sendes uden beregning som almindeligt brev via Post Danmark, og der må derfor beregnes længere leveringstid end for sædvanlige pakkeforsendelser.
Alle ovenstående forsendelsespriser er ved levering i Danmark. Ved levering til andre lande end Danmark forbeholder vi os ret til at opkræve ekstra forsendelsesomkostninger, ligesom leveringstiden kan være noget længere.
Når du modtager varen
Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)
Købelovens mangelregler finder anvendelse på varekøb.Når du handler på VIOOLI.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Ønsker du at reklamere over en vare, skal du hurtigst muligt give os besked ved at sende en mail til viooli@viooli.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at reklamere over varen.
Du vil herefter pr. mail modtage en returformular, som skal udfyldes og returneres sammen med de pågældende varer.
Returnering af varer uden medfølgende korrekt udfyldt returformular, vil ikke blive accepteret hos VIOOLI.
Hvor hurtigt skal du reklamere?
Du skal reklamere hurtigst muligt og inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.
Varen sendes til VIOOLI ApS på ovenstående adresse.
Når du returnerer varen, skal du vedlægge en udfyldt returformular, jf. ovenstående. Her bedes du oplyse, hvad problemet er så detaljeret som muligt.
Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb og returnere varen. Meddelelsen skal gives ved at sende en mail til viooli@viooli.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du vil herefter pr. mail modtage en returformular, som skal udfyldes og returneres sammen med de pågældende varer.
Returnering af varer uden medfølgende korrekt udfyldt returformular, vil ikke blive accepteret hos VIOOLI.
Du kan således heller ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Returnering af varer
Kun varer, som stadig er i den originale emballage og fremstår nye og ubrugte, kan returneres. Ønsker du at fortryde et køb og returnere de købte varer, skal du sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen, hvor du udnytter din fortrydelsesret.
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varerne fra tidspunktet for varernes levering.
Ved returnering af varer skal der medfølge en korrekt udfyldt returformular, jf. ovenstående. Returnering af varer uden medfølgende korrekt udfyldt returformular, vil ikke blive accepteret hos VIOOLI.
Udgifterne for returnering forventes ikke at overstige DKK 50,-.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Hvis varen er prøvet ud over, hvad der er beskrevet ovenfor, eller hvis produktemballeringen er beskadiget, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
Hvad skal du sende med tilbage?
Du skal vedlægge en udfyldt returformular, jf. ovenstående. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget varerne retur efter ovenstående retningslinjer.
Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
- Navn
- Adresse
- E-mail adresse
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger alene med det formål at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos VIOOLI ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om, præcis hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Kun VIOOLI’s medarbejdere har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret, og vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. VIOOLI registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
VIOOLI forstår og respekterer vigtigheden af privatliv på internettet. VIOOLI vil ikke afsløre information om kunder/brugere til tredje part, med mindre det er nødvendigt for at implementere en transaktion. Forretningen vil ikke sælge dit navn, adresse, e-mail adresse, kreditkort eller personlige data til nogen tredjepart uden din forudgående tilladelse.
Som registreret hos VIOOLI ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til virksomhedens ledelse/direktion via e-mail viooli@viooli.dk.